Кафедра фартэпіяна

Кiрдань Наталля Генадзьеўна

Пасада: Дацэнт кафедры фартэпіяна
Вучонае званне: Дацэнт (2020)
Адукацыя: Беларуская дзяржаўная акадэмiя музыкi (2000г., клас фартэпіяна Б. I. Спектара), там жа магiстратура (2001г., клас камернага ансамбля I.В.Галачкiнай).
Выкладаемыя дысцыпліны: фартэпіяна


Нарадзілася 10 жнiўня 1976 г. у г. Мінску (Беларусь).

У Беларускай дзяржаўнай акадэмii музыкi з 2001г. працуе выкладчыкам кафедры фартэпіяна, старэйшым выкладчыкам, з  2018г. – дацэнт.

Лаўрэат 1 ступені ў намінацыі «Сола» Адкрытага міжнароднага фестывалю- конкурсу па фартэпіяна для музыкантаў розных спецыяльнасцяў «Классика и Нью- Эйдж для фортепиано»; лаўрэат у намінацыі «Фартэпіянны дуэт» XVII Міжнароднага фестывалю- конкурсу «Musica Classica», Мiжнароднага фестывалю PIANO DUO XIII, X Мiжнароднага конкурсу музыкантаў – выканаўцаў i кампазiтараў «Романтизм: истоки и горизонты памяти Е. Ф. Гнесиной», I Мiжнароднага конкурсу выканаўцаў на фартэпiяна «Карелия – Беларусь»,  5-га Адкрытага міжнароднага фестывалю – конкурсу па курсу фартэпiяна для музыкантаў розных спецыяльнасцяў «Музыка народов мира для фортепиано», прысвечанага мiрнаму творчаму узаемадзеянню, Адкрытага міжнароднага фестывалю-конкурсу па курсу фартэпiяна для музыкантаў розных спецыяльнасцяў «Сонатное аллегро. Рондо. Вариации.», 8-га Адкрытага міжнароднага фестывалю – конкурсу па курсу фартэпiяна для музыкантаў розных спецыяльнасцяў «Музыка народов мира для фортепиано»; дыпламант Усерасiйскага адкрытага конкурсу фартэпiянных дуэтаў «За роялем вдвоём» імя А. Г. Бахчыева; лаўрэат у намінацыі «Настаўнік – вучань» V Міжнароднага конкурсу асветніцкіх праграм камернай музыкі і фартэпіянных дуэтаў «Музыка дуэта», VIII Міжнароднага конкурсу «Музыка и слово», Першага адкрытага рэспубліканскага( з міжнародным удзелам) конкурсу выканаўцаў на фартэпіяна, II Міжнароднага конкурсу выканаўцаў на фартэпіяна «Карелия-Беларусь», XII Міжнароднага фартэпіяннага конкурсу «Музыка и слово» імя В. Д.Нырковай .

Вяддзе актыўную канцэртна – асветніцкую дзейнасць у складзе фартэпіяннага дуэта сумесна з дацэнтам кафедры фартэпіяна Н. В. Сазановіч, прымае ўдзел у творчым праэкце «Музыка ў музее», зрабіла запіс CD «Фартэпіянная музыка Г. Гарэлавай «Музыка гораду» (2007).

Член Саюза музычных дзеячаў (2020 г.).

Член журы міжнародных і рэспубліканскага конкурсаў па фартэпіяна для студэнтаў розных спецыяльнасцяў («Музыка дуэта» Акадэмія харавога мастацтва імя В. С. Папова, Масква, 2017,2018, 2019, 2021, 2022, 2024, «Карелия- Беларусь» Петразаводская дзяржаўная кансерваторыя імя А. К. Глазунова, Петразаводск, 2021, Першага адкрытага рэспубліканскага (з міжнародным удзелам) конкурсу выканаўцаў на фартэпіяна, Беларуская дзяржаўная акадэмія музыкі, Мінск, 2022).

Прымае ўдзел у рэспубліканскіх і міжнародных навукова- практычных канферэнцыях.

Сярод вучняў – лаўрэаты міжнародных і рэспубліканскіх конкурсаў: А.Морынец, А.Гаўрусёнак, Ю.Навіцкая, А.Бяспятая, П.Прыемка, А.Ярашук, М.Фурс, К.Глевіч, П.Кудзіч, А.Пілецкая, Д.Валодзіна, А.Гурава, А.Барысюк, А.Апановіч, Я.Хмялеўскі, Г.Матвейка, А.Ермак, А.Аляхновіч, Е.Захватошына, Г.Салодкая, М.Падліпская, П.Капітонава, Л.Еўдакімава, Г.Яфрэмава, А.Пятроўская.

Узнагароджана Дыпломамі за педагагічнае майстэрства РАМ імя Гнесіных, Акадэміі харавога мастацтва імя В. С. Папова, Уфімскага дзяржаўнага універсітэту мастацтваў імя Загіра Ісмагілава, Сібірскага дзяржаўнага інстытута мастацтваў імя Дзмітрыя Хварастоўскага; Падзякай за падрыхтоўку лаўрэатаў Беларускай дзяржаўнай акадэміі музыкі.

Узнагароджана Падзякай  рэктара Беларускай дзяржаўнай акадэміі музыкі за высокі ўзровень прафесійнага майстэртва і выхаванне адоранай і таленавітай моладзі (2016), Падзякай рэктара за плённую, добрасумленную працу, высокі ўзровень прафесійнага майстэтства, значны ўклад ва ўдасканаленне працэсу падрыхтоўкі высокакваліфікаваных спецыялістаў (2022), Граматай Беларускай дзяржаўнай акадэміі музыкі за плённую,  добрасумленную працу, асабісты  ўклад ў развіццё адукацыі ў сферы нацыянальнай музычнай культуры, высокі ўзровень прафесійнага майстэрства і выхаванне таленавітай моладзі (2023г.).

 

Публікацыі:

Артыкулы:

  • Жанр фортепианного квартета в ансамблевой литературе // Фортепианное образование. Проблемы и перспективы Вып. 3: Материалы конференции, Урал. гос. консерватория им. М. П. Мусоргского – Екатеринбург, 2012 ;
  • Ансамблевое исполнительство как форма креативного сотрудничества  // Модернизация музыкально – образовательного процесса в высшей школе: межвузовский сб. науч. и метод. ст. / сост. Е. С. Полякова [и др. ]. – Минск, 2015;
  • Методические рекомендации и исполнительский анализ сюиты для фортепиано в четыре руки e-moll Яна Тарасевича  // Подготовка учителя музыки в контексте компетентностного подхода: межвузовский сб. науч. и метод. ст. / сост. Е. С. Полякова [и др. ]. – Минск, 2016;
  • Исполнительские особенности сюиты для фортепиано в четыре руки e-moll Яна Тарасевича в курсе Фортепиано для студентов разных специальностей (в музыкальных вузах) // Культура. Наука. Творчество, Материалы X Международной научно – практической конференции, БГУКИ – Минск, 2016;
  • Камерно – инструментальное творчество С. И. Танеева как фактор развития русской музыки второй половины XIX — нач.XX вв. // Совершенствование музыкально – образовательного процесса: вопросы теории и практики: межвузовский сб. науч. и метод. ст. / сост. Е. С. Полякова [и др. ]. – Минск, 2017;
  • Практические аспекты проблемы формирования профессиональной мотивационной сферы у студентов разных специальностей музыкальных вузов // Актуальные проблемы искусства: история, теория, методика, Материалы IV Международной научно – практической конференции, БГПУ – Минск, 2017;
  • Фортепианный квартет G-MOLL (OP.25) Иоганнеса Брамса: опыт исполнительского анализа // Художественное произведение в современной культуре: творчество – исполнительство – гуманитарное знание: [сб. ст. и материалов] / VI Международной научно – практической конференции, Южно – Уральский институт искусств имени П. И. Чайковского – Челябинск, 2018;
  • Исполнительская интерпретация крупной циклической формы (на примере сонаты для скрипки и фортепиано G – dur op.78 Иоганнеса Брамса) // Вести Института современных знаний. – Минск, 2018. –  вып.4;
  • Некоторые черты камерно – инструментального творчества С.И.Танеева (на примере фортепианного квартета ор.20) // Вопросы музыкальной культуры и искусства в современных исследованиях: сб. науч. тр. / Белорус. гос. академия музыки. – Минск, –  Вып.46. –  С.   110 –119;
  • Актуальные тенденции преподавания дисциплины «Фортепиано» в музыкальных вузах для студентов, обучающихся по направлению специальности «Инструментальное исполнительство (струнные смычковые инструменты) // Современные проблемы преподавания фортепиано в учреждениях высшего образования / сост. Н. В. Сазанович. – Минск: Белорус. гос. академия музыки, 2020. – С.22-26;
  • Ансамблевое исполнительство как форма реализации принципов обучения в музыкальных вузах // Музыкальная культура Беларуси и мира: актуальные проблемы этномузыкологии, истории музыки, педагогики.: сб. науч. тр. / Белорус. гос. академия музыки. – Минск, Вып.52. – С.164-172.

Вучэбна- метадычныя дапаможнікі:

  • Кирдань, Н. Игра в камерных ансамблях: квартеты для фортепиано, скрипки, альта и виолончели: учеб.- метод. пособие / Н. Кирдань. – Минск: Белорус. гос. академия музыки, 2012. – 38 с.;
  • Кирдань, Н. Камерный ансамбль. Раздел 6: Камерные произведения крупной циклической формы различных стилей и эпох: учеб.- метод. пособие / Н. Кирдань. – Минск: Белорус. гос. академия музыки, 2019. – 58 с.

Навучальныя праграмы:

  • Фп.: уч. программа по спец.: 1-16 01 06; 1-16 01 07. – Минск, 2006;
  •  Фп.: тип. уч. программа для высших уч. заведений по направлению  спец.: 1-16 01 02 — 01. – Минск, 2014;
  • Фп.: уч. программа для высших уч. заведений для направления спец.: 1-16 01 02-01. – Минск, 2016;
  • Фп.: уч. программа учреждения высшего образования по учебной дисциплине для спец.: 7-07-021-03 Дирижирование. Профилизация: Дирижирование академическим хором. – Белорус. гос. академия музыки, 2023.

 

pic pic pic