Вакальна-харавы факультэт

КАРАЕЎ ЮРЫЙ АНАТОЛЬЕВІЧ

Пасада: прарэктар па выхаваўчай рабоце, дацэнт кафедры харавога дырыжыравання
Адукацыя: Беларуская дзяржаўная акадэмія музыкі (2007) па класе харавога дырыжыравання народнага артыста СССР, прафесара В. В. Роўда, там жа аспірантура пад навуковым кіраўніцтвам кандыдата мастацтвазнаўства, дацэнта а. а. Карпілавай (2011)
Выкладаемыя дысцыпліны: дырыжыраванне, Гісторыя беларускай харавой музыкі, мастацтва выканальніцкай інтэрпрэтацыі


Нарадзіўся 7 ліпеня 1983 У Г.Мінску.

З 2008 з’яўляецца выкладчыкам кафедры харавога дырыжыравання Беларускай дзяржаўнай акадэміі музыкі (па сумяшчальніцтве). З 2011 на асноўнай працы на пасадзе выкладчыка, з 2013 – на пасадзе старшага выкладчыка, з 2016 – на пасадзе дацэнта. З 2013 года-дэкан вакальна-харавога факультэта.

З 2011 года выконвае абавязкі адказнага сакратара (намесніка адказнага сакратара) прыёмнай камісіі Беларускай дзяржаўнай акадэміі музыкі. Ажыццяўляе падрыхтоўку студэнтаў і магістрантаў, праводзіць заняткі на факультэце павышэння кваліфікацыі і перападрыхтоўкі Беларускай дзяржаўнай акадэміі музыкі.

Член Беларускага саюза музычных дзеячаў (2015).

Выкладчык цыклавой камісіі ” дырыжыраванне (акадэмічны хор)» Мінскага дзяржаўнага музычнага каледжа імя М.і. Глінкі (2007-2015). Артыст хору заслужанага калектыву Акадэмічнага хору Белтэлерадыёкампаніі (2006-2011). У 2018 г.стажыраваўся ў Санкт-Пецярбургскай дзяржаўнай кансерваторыі ім. М. а. Рымскага-Корсакава (пад кіраўніцтвам загадчыка кафедры харавога дырыжыравання, прафесара В.Успенскага).

Член экспертна-мастацкай камісіі спецыяльнага фонду Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь па падтрымцы таленавітай моладзі (2014-2019). Старшыня і член журы рэспубліканскіх і міжнародных конкурсаў дырыжораў хору. Член аргкамітэта велікоднага і велікапоснага фестываляў, студэнцкіх навукова-практычных канферэнцый, конкурсу харавых дырыжораў сярод навучэнцаў УССА памяці г.Шырмы, Міжнароднага конкурсу юных вакалістаў імя Ф. і. Шаляпіна, рэспубліканскага конкурсу харавых дырыжораў ім. А. Зелянковай, рэспубліканскага адкрытага конкурсу вакалістаў імя С. Манюшкі, Міжнароднага конкурсу дырыжораў імя В. Роўды і інш.

Аўтар і сааўтар навучальных праграм па дысцыплінах “Гісторыя беларускай харавой музыкі» (2015), «практыка выкладання спецыяльных дысцыплін» (2016), «практыка працы з оперным хорам» (2016), «практыка працы з народным хорам» (2016), «дырыжыраванне» (2017), «Спецыяльная педагагічная падрыхтоўка» (2018), «Азнаямленчая практыка» (2021), праграмы дзяржаўнага экзамену “дырыжыраванне канцэртнай праграмай” (2018). Адзін з выканаўцаў навуковай тэмы ” навукова-метадычныя асновы сістэмы бесперапыннай падрыхтоўкі спецыялістаў у галіне дырыжыравання (акадэмічны хор)» у гімназіях-каледжах мастацтваў і ўстанове адукацыі «Беларуская дзяржаўная акадэмія музыкі» (2016).

Сярод выхаванцаў:

лаўрэат міжнароднага конкурсу м. Янушкевіч;
лаўрэат рэспубліканскага конкурсу В. А. Гойка;
лаўрэат міжнародных конкурсаў, стыпендыят спецыяльнага фонду Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь па падтрымцы таленавітай моладзі і.і. Козіч.

Аўтар дакладаў на рэспубліканскіх і міжнародных навукова-практычных канферэнцыях па пытаннях гісторыі, тэорыі і методыкі харавога мастацтва; рэцэнзій на пісьмовыя работы студэнтаў, магістрантаў, навучальныя праграмы.

Узнагароджаны падзякамі рэктара Беларускай дзяржаўнай акадэміі музыкі (2017, 2020), Граматай Беларускай дзяржаўнай акадэміі музыкі (2016), Ганаровай граматай Беларускай дзяржаўнай акадэміі музыкі (2017).

Публікацыя:

Артыкулы ў рэцэнзуемых навуковых часопісах і зборніках

Кампазіцыйна-драматургічныя функцыі харавых сцэн у оперы ў оперы “Дзікае паляванне караля Стаха” У.Солтана / ю. а. Караеў // Музычная культура Беларусі ў сусветнай прасторы : навуковыя працы Беларускай дзяржаўнай акадэміі музыкі / Беларуская дзяржаўная акадэмія музыкі; склад. В.У. Дадзіемава. – Вып. 19. Серыя 1. Беларуская музычная культура. – Мінск, 2009.
Ролевага пачатку ў драматургіі оперы – прыпавесці с. Картэса “Джардана Бруна” » я.а. Караеў // кампазітарскай творчасці XIX – XX стст.: жанры, стылі, пытанні і адказы: навуковыя працы беларус-ской дзяржаўнай акадэміі музыкі / беларус-ская дзяржаўная акадэмія музыкі; сост. і научн. рэд. я.н. Дулава. – Вып. 21. Серыя 6. Пытанні сучаснага музыказнаўства ў даследаваннях маладых навукоўцаў. – Мінск, 2009.
Кампазіцыйна-драматургічныя функцыі хору ў операх с. Картэса / ю.а. Караеў / / катаванні мастацтвазнаўства, этналогіі і фалькларыстыкі / Інстытут мастацтвазнаўства, этналогіі і фальклору імя К. Крапівы НАН Беларусі; навук. рэд. А. І. Лакотка. – Вып. 8. – Мінск: правы і эканоміка, 2010.
Роля харавых сцэн у оперы “Сівая легенда” Д.Смольскага / ю. а. Караеў // катаванні мастацтвазнаўства, этналогіі і фалькларыстыкі / Інстытут мастацтвазнаўства, этналогіі і фальклору імя К. Крапівы НАН Беларусі; навук. рэд. А. І. Лакотка. – Вып. 6. – Мінск: правы і эканоміка, 2009.
Метады ўзаемадзеяння кампазітарскай творчасці і музычнага фальклору ў вакальна-харавых сцэнах оперы «Новая зямля» ю.Семянякі / ю. а. Караеў // весці Інстытута сучасных ведаў / Інститут сучасных ведаў ім. А.Шырокава; гл. рэд. А. Л. Капілаў. – Вып. 4. – Мінск, 2019.
Кампазіцыйна-драматургічныя асаблівасці харавых сцэн у оперы “Францыск Скарына” Д.Смольскага / ю. а. Караеў // Весці Беларускай дзяржаўнай акадэміі музыкі. – Вып. 38. – Мінск, 2021.

Матэрыялы навуковых канферэнцый

Роля харавых сцэн у драматургіі оперы» Князь Наваградскі ” а.Бандарэнка / ю. а. Караеў // Культура. Навука. Творчасць: мэтериалы II Міжнар. навук.- практ. конф., 10-11 красавіка 2008 г. / навук. рэд. я.н. Дулава. – Мінск: Беларуская дзяржаўная акадэмія музыкі, 2008.
Функцыі харавых сцэн у сучаснай беларускай оперы / ю.а. Караеў / / Культура тая інформаційне суспільство ХХІ стагоддзя: материали усеўкр. навука.- тэарэтыка. конф. Маладзі Вучані, 23-24 кастрычніка 2009 г.н. / ХАрк. трымайся. акад. култури; видп рэд.т. д. Була. – Харків: ХДАК, 2009.
Роля харавых сцэн у сучаснай айчыннай оперы / ю.а. Караеў / у/ III Машэраўскія чытанні: матэрыялы навукова-практычнай рэспубліканскай канферэнцыі студэнтаў, аспірантаў і маладых навукоўцаў, Віцебск, 24-25 сакавіка 2009 г. / Віт. дзярж.ун-т ; рэдкал.: А.Л. Гладкоў [і інш.]. – Віцебск: ВДУ ім. П.М. Машэрава, 2009.
Роля хору ў сучаснай беларускай оперы: да метадалогіі даследавання / ю.а. Караеў // камунікатыўныя стратэгіі мастацтва: матэрыялы Рэспубліканскай навукова-практычнай канферэнцыі (Брэст, 16 красавіка 2010 года) / [рэдкалегія: А. У. Фінслер (адк. рэд.) і інш.]. – Брэст: Альтэрнатыва, 2010.
Ролю хору ў оперы Е.Глебава «Майстар і Маргарыта» / ю. а. Караеў // Актуальныя праблемы сусветнай мастацкай культуры: матэрыялы Міжнар. навук. конф., пасвячэнне. памяці праф.У. Д. Розенфельда (Гродна, 25-26 сакавіка 2010 г.). Ч. 1 / ГрДу ім. Я.Купалы ; рэдкал. : А.П. Богусаў [і інш.]. – Гродна: ГрДУ, 2011.
Асноўныя этапы развіцця беларускай оперы ХХ стагоддзя: харавы аспект / ю.а. Караеў / / Актуальныя праблемы мастацтва: гісторыя, тэорыя, методыка / Міжнар. навук.- практ. канф., г.Мінск, 10-11 крас. 2014 г. / Бел. дзярж. пед. ун-т імя Максіма Танка;рэдкал . : М.Р. Баразна, У. А. Васілевіч, т. с. Багданава і інш. ; адк. рэд. Ю.Ю. Захарына. Мінск: БДПУ, 2014.
Аўтарскія работы кампазітара Беларусі ў жанры» вялікай ” оперы апошняй трэці XX стагоддзя: кампазітарска-драматургічны вопыт / а.а. Караеў // Актуальныя магчымасці музычна-выканальніцкага мастацтва: Гісторыя і сучаснасць. Вып. 10: Матэрыялы Міжнар. навук.- практ. конф., Казань, 5 красавіка 2017 г . В. І. Якаўлеў; Казан. дзярж.кансерваторыя. – Казань, 2018.
Метадалагічныя прынцыпы даследавання харавога кампанента опернага твора ( на матэрыяле сучаснай беларускай оперы) / ю.а. Караеў / / Традыцыі і сучасны стан культуры і мастацтваў: зб. навук. арт. Вып. 2 / Цэнтр даследаванняў беларускай культуры, мовы і літаратуры НАН Беларусі ; гал. рэд. А. І. Лакотка. Мінск: правы і эканоміка, 2021.
Камерная опера» Тарас на Парнасе ” Н.А. Аладава: прачытанне энцыклапедычнага слоўніка ў сусветнай літаратуры / Н.А. Караеў // Сусветная Навука: праблемы і інавацыі: зборнік артыкулаў Ліў міжнарод-най навукова-практычнай канферэнцыі. – Пенза: МЦНС»Навука і асвета”. – 2021.

Артыкулы ў іншых навуковых выданнях

Караеў, Ю.А. гісторыя беларускага опернага мастацтва і роля хору ў операх беларускіх кампазітараў (гісторыя опернага мастацтва Беларусі і ролі ў оперы кампазітара Беларусі) / Ю. А. Караеў // міжнародны харавы Веснік – афіцыйны часопіс IFCM. – 2010. – Тым XXIX, нумар 4. – 4-я чвэрць.

pic pic pic