• Навiны

Музычная культура Беларусі і свету: актуальныя праблемы этнамузыкалогіі, гісторыі музыкі, педагогікі

02.09.2021

Музычная культура Беларусі і свету: актуальныя праблемы этнамузыкалогіі, гісторыі музыкі, педагогікі / уклад. Т. л. Бярковіч; навуковыя працы Беларускай дзяржаўнай акадэміі музыкі. Вып. 52. – Мінск: Беларуская дзяржаўная акадэмія музыкі, 2021. – 186 с.ISBN 978-985-7187-58-4.

У зборнік увайшлі артыкулы, падрыхтаваныя па матэрыялах дакладаў ХХІХ і ХХХ міжнародных навуковых чытанняў памяці Л.С. Мухарынскай (1906-1987). Прадстаўлены актуальныя праблемы беларускай і сусветнай музычнай культуры, шляхі іх даследавання ў айчыннай і замежнай этнамузыкалогіі, гістарычным музыказнаўстве, педагогіцы. Выданне адрасавана спецыялістам у галіне музычнай культуры і мастацтва.

ЗМЕСТ

Этнамузыкалогія
Т. Л. Канстанцінава. Паўночнабеларускія купальскія напевы ў святле арэальнага падыходу-с. 3
Л.М. Белагурава. Песенна-абрадавая культура Аршаншчыны ў сістэме беларускіх рэгіянальных традыцый-с. 22
Г.Г. Кутырава-Чубаля. Аб рытмічных ізаморфах у беларускай абрадавай песні-с. 32
У. Моргенштэрн. Музычны інструмент як кумір і як табу. Інфармацыйныя “войны” ва ўсходнееўрапейскай этнаарганалогіі і ў папулярным дыскурсе – с. 47
Л.Ф. Баранкевіч. Роля манастыроў у фарміраванні лірніцкіх школ у Беларусі-С. 59

Гісторыя музыкі
Т.М. Каплун. Першыя святыя Кіеўскай Русі ў кантэксце праваслаўнай архетыпічнай ідэі святасці-с. 75
М.В. Тараканава. “Музыка для вачэй”» Візуальнае ўвасабленне музычных формаў у дэкарацыях П’етра Ганзага (да 270-годдзя з дня нараджэння – – С. 87
У. У. Коваль. Музычная культура як фактар кансалідацыі беларускай дыяспары (1918-1939 гг.) – С. 110
А.В. Рафальская. Асаблівасці музычнай драматургіі ў дакументальных фільмах галіны Адамовіч-с. 117
І. Л. Гарбушына. Панарама фартэпіяннай творчасці кампазітараў Беларусі 1990-2010-х гг – – С. 125

Педагогіка
Лю Цзын. Этнакультурны падыход у прафесійнай падрыхтоўцы педагогаў-музыкантаў у Кітаі-с. 136
А. Г. Шаўчэнка. Дзейнасць Л. М. Сасноўскай як увасабленне педагагічных прынцыпаў рускай піяністычнай школы-с. 146
А. Е. Лебедзева. Дыялектыка традыцый і навацый у фартэпіяннай школе л. у. Нікалаева-с. 155
Н. Г. Кірдань. Ансамблевае выканальніцтва як форма рэалізацыі прынцыпаў развіваючага навучання ў музычных ВНУ-с. 164
Ю.В. Вашкевіч. Аб выкарыстанні музыкі, рытмікі, пластыкі і танцаў на занятках па фізічнай культуры для студэнтаў бела-рускай дзяржаўнай акадэміі музыкі-с. 173

Звесткі пра аўтараў-с. 182