Сороковой выпуск «Весці Беларускай дзяржаўнай акадэміі музыкі» (2022)
Галоўны рэдактар
М. В. Шыманскі, доктар мастацтвазнаўства
Намеснік галоўнага рэдактара
Н. В. Мацаберыдзэ, кандыдат мастацтвазнаўства
Рэдакцыйная калегія
К. М. Дулава, доктар мастацтвазнаўства
А. В. Куракіна, кандыдат мастацтвазнаўства
А. В. Лісава, кандыдат мастацтвазнаўства
Т. Г. Мдзівані, доктар мастацтвазнаўства
А. С. Палякова, доктар педагагічных навук
Р. І. Сергіенка, доктар мастацтвазнаўства
В. Л. Яканюк, доктар педагагічных навук
Рэдактар М. І. Клястова
Камп’ютарная вёрстка і макет Ю. В. Шабан
Мастак вокладкі І. К. Аслёзава
Змест
АБ НАВУКОВА-ДАСЛЕДЧАЙ ДЗЕЙНАСЦІ АКАДЭМІІ
Навукова-даследчая работа па заданні Міністэрства культуры Рэспублікі Беларусь
«Даследаваць дакументальны фонд па гісторыі Беларускай дзяржаўнай акадэміі музыкі
і падрыхтаваць рукапіс навуковага выдання “Беларуская дзяржаўная кансерваторыя –
Акадэмія музыкі: гісторыя ў дакументах (1932–2020)”»
Л. А. Волкова
«Белорусская государственная консерватория – Академия музыки:история в документах (1932 – 2020)»: научно-исследовательский проект (с. 4)
Р. Н. Аладова
Белорусская государственная консерватория: начало пути (с. 11)
Е. В. Лисова
Переломные «девяностые» в истории Белорусской государственной консерватории им. А. В. Луначарского – Белорусской государственной академии музыки (с. 18)
С. Н. Немцова-Амбарян
Белорусская государственная академия музыки в ХХІ в.: опыт международного сотрудничества (с. 23)
НАВУКОВЫЯ І ТВОРЧЫЯ ШКОЛЫ
Т. Г. Мдивани, Н. В. Мацаберидзе
Тенденции развития современной белорусской академической музыки (1991 – 2020-е гг.): жанры, стили, композиторские техники (с. 29)
Г. К. Горелова
«…И устарела старина, и старым бредит новизна…»: размышления о роли традиции в обучении творческой профессии (с. 33)
О. П. Савицкая
Стилевое обновление жанра симфонии в творчестве белорусских композиторов 60-х гг. ХХ в. Четвертая симфония Евгения Глебова (с. 38)
М. Л. Пищик
Из истории белорусской скрипичной школы 60 – 80-х гг. XX в.: выпускники Московской государственной консерватории на кафедре струнных смычковых инструментов Белорусской государственной консерватории (с. 46)
АКАДЭМІЯ МУЗЫКІ ВАЧАМІ МАЛАДЫХ ДАСЛЕДЧЫКАЎ:
ДЫЯЛОГ ПАКАЛЕННЯЎ
И. А. Комар
Я – будущий композитор! (три интервью со студентами кафедры композиции Белорусской государственной академии музыки) (с. 55)
Е. С. Мелешко, М. Е. Пороховниченко
Как учить тому, чему учат всех (размышления о методике Маргариты Сергеевны Миненковой) (с. 60)
Ван Бинцюань, В. Л. Яконюк
О преемственности музыкального исполнительского искусства Беларуси: школа кларнета (с. 66)
ГІСТОРЫЯ Ў АСОБАХ
Т. Л. Беркович
Ранние годы профессиональной деятельности Л. С. Мухаринской (с. 70)
О. А. Галкин, М. Е. Пороховниченко
Сияющий дар жизни: слово об Александре Друкте (с. 80)
В. И. Петько
Личность, Человек, Судьба… (из воспоминаний о Т. С. Лещене) (с. 85)
Т. И. Шацкая
Педагогические и исполнительские принципы профессора В. Шацкого: традиции, новаторство (с. 89)
А. Ф. Александрович
Творческая личность Народного артиста Беларуси, скрипача и педагога Л. Горелика в воспоминаниях современников (с. 97)
О. Г. Макеева
Серафима Осиповна Белькевич. Портрет мастера (с. 102)
З АРХІВА НОТНА-НАВУКОВАЙ БІБЛІЯТЭКІ АКАДЭМІІ МУЗЫКІ
Л. А. Айзенберг
История кафедры общего фортепиано Белорусской государственной консерватории (с 1932 по 1941 г.) (с. 108)
IN MEMORIAM DEFUNCTORUM…
Т. В. Сернова
Беззаветное служение музыке. Калерии Иосифовне Степанцевич посвящается (с. 112)
В. Г. Брылон
Сны аб Беларусі: Жыццё і лёс Міхаіла Казінца (с. 116)
С. С. Герасимович
Валерий Леонтьевич Авраменко и хоровое искусство: Жизнь. Судьба. Любовь (с. 121)
О. В. Дадиомова
Памяти Ольги Степановны Сизко-Габриелян (с. 125)
АБАРОНЕНЫЯ ДЫСЕРТАЦЫІ – 2020–2021
Інфармацыя для аўтараў (с. 130)