Кафедра музычнай педагогікі, гісторыі і тэорыі выканальніцкага мастацтва

Пілатава Ірына Уладзіміраўна

Пасада: Старшы выкладчык кафедры музычнай педагогікі, гісторыі і тэорыі выканальніцкага мастацтва
Навуковая ступень: Кандыдат мастацтвазнаўства (2016)
Адукацыя: Беларуская дзяржаўная акадэмія музыкі (2012, клас К.М.Дулавай); там жа магістратура (2013) і аспірантура (2016) пад кіраўніцтвам К.М.Дулавай
Дысцыпліны, якія выкладаюцца: Асновы псіхалогіі і педагогікі


Нарадзіласа 9 мая 1987 ў г. Мінску (Беларусь).

З 2013 па 2016 гг – метадыст аспірантуры, з 2016 па 2019 гг – малодшы навуковы супрацоўнік навукова-даследчага аддзела, з 2019 года – старшы навуковы супрацоўнік навукова-даследчага аддзела, з 2019 – выкладчык падрыхтоўчага аддзялення (сальфеджыа, тэорыя музыкі, сумяшчальнік). З 2022 года – старшы выкладчык. З 2018 года здзяйсняе навуковае кіраўніцтва магістарскімі дысертацыямі беларускіх і кітайскіх магістрантаў.

Аўтар дакладаў на рэспубліканскіх і міжнародных навукова-практычных канферэнцыях па пытаннях тэорыі і гісторыі музыкі на сучасным этапе. Сфера навуковых інтарэсаў – музычны тэатр, опера, сучасная беларуская кампазітарская творчасць, пытанні музычнай адукацыі.

Дысертацыя на суісканне вучонай ступені кандыдата мастацтвазнаўства па спецыяльнасці 17.00.02 — Музычнае мастацтва: «Оперный текст как музыкально-художественный феномен (на примере творчества Д. Смольского, В. Солтана и А. Бондаренко)». Навуковы кіраўнік: доктар мастацтвазнаўства, прафесар К.М. Дулава; Беларуская дзяржаўная акадэмія музыкі (Мінск, 2016).

Публікацыі:

  • Пилатова, И. В. Историческая повесть В. Короткевича на белорусской оперной сцене: к проблеме оперного либретто / И. В. Пилатова // Музыкальный театр: история и современность: науч. тр. / Белорус. гос. академия музыки; сост. Н.О.Арутюнова. – Вып. 34. – Минск, 2015. – С. 119 – 136.
  • Пилатова, И. В. К проблеме исследования оперного текста / И. В. Пилатова // Музычная культура Беларусі і свету: традыцыі вуснай і пісьмовай творчасці: навук. працы / Беларус. дзярж. акадэмія музыкі; склад. І.Дз. Назіна, О. У. Дадзіёмава. – Вып. 35. – Минск, 2015. – С. 198 – 210.
  • Пилатова, И. В. «Князь Наваградскі» Л. Прокопчика и О.Ипатовой: либреттологические исследование оперы А. Бондаренко / И. В. Пилатова // Весці Беларускай дзяржаўнай акадэміі музыкі. – 2015 – №27. – С. 32 – 42.
  • Пилатова, И. В. Трансформация текста драмы Л. Прокопчика «Князь Новогородский» в либретто оперы А. Бондаренко «Князь Наваградскі» / И. В. Пилатова // Вести института современных знаний. – 2016. – №1 (66). – С. 41 – 45.
  • Пилатова, И. В. Анализ постановок оперы Д. Смольского «Сівая легенда» как заключительный этап комплексного подхода к исследованию оперного текста / И. В. Пилатова // Вести института современных знаний. – 2016. – №2 (67). – С. 46 – 51.
  • Пилатова, И. В. Анализ режиссерской интерпретации композиторского текста как завершающий этап комплексного методологического подхода к исследованию оперы / И. В. Пилатова // Весці Беларускай дзяржаўнай акадэміі музыкі. – 2016 – №28. – С. – 86–94.
  • Пилатова, И. В. Композиторская и исполнительская интерпретации образа Рыгора Дубатовка в опере В. Солтана «Дзікае паляванне караля Стаха» / И. В.Пилатова // Белорусское музыкальное исполнительство в контексте художественной культуры : науч. тр. / Белорус. гос. академия музыки / сост. и науч. ред. В. Л. Яконюк. – Вып. 38. – Серия 5: Вопросы истории и теории исполнительского искусства. Музыкальная педагогика. – Минск: УО «Белорусская государственная академия музыки», 2016. – С. 3–13.
  • Пилатова, И. В. «Оперный театр» как учебная дисциплина: комплексный методологический подход к исследованию оперы в рамках преподавания курса / И. В.Пилатова // Музыкальное образование XX века: рубежи и перспективы науч. тр. / Белорус. гос. академия музыки / сост. Н. О. Арутюнова. – Вып. 39. – Минск: УО «Белорусская государственная академия музыки», 2016. – С. 26–39.
  • Пілатава, І. Інтанацыйнасць народнй песні ў мелодыцы опер апошняй трэці XXст. на нацыянальныя гістарычныя сюжэты // І. Пілатава // Роднае слова. – 2017. – №7 – С. 78–81.
  • Пилатова, И.В. Жанровые особенности и драматургические принципы в операх на национальные исторические сюжеты (на примере произведений Д. Смольского, В. Солтана, А. Бондаренко) / И. В. Пилатова // Научные труды Белорусской государственной академии музыки. – Вып. 45. – Белорусская государственная академия музыки, 2018. – С. 126–140.
  • Драматургическая роль хореографических сцен в белорусских операх на национальные исторические сюжеты // Весці Беларускай дзяраўнай акадэміі музыкі ‑2019. ‑ №34. – С. 138‑142.
  • Особенности трактовки жанра мессы в произведении С. Монюшко «Жалобныя спевы» // Весці Беларускай дзяраўнай акадэміі музыкі ‑2019. ‑ №35. – С. 8‑12.
  • Методологические подходы к исследованию оперы как текста // Научные труды Белорусской государственной академии музыки. Вып. 48. – Минск: БГАМ, 2019.
  • «Пані Ядвіга» В. Солтана: либреттологический аспект исследования оперного авантекста // Весці нацыянальнай акадэміі навук Беларусі. Серыя гуманітарных навук. – 2019. – Том 64. – № 2. – С. 191–199.
  • Пилатова, И. В. Полифонические формы в хоровых сценах белорусских опер на национальные исторические сюжеты / И. В. Пилатова // Весці Беларускай дзяржаўнай акадэміі музыкі. – 2020. – №37.
  • Пилатова, И. В. Оперный текст: определение, структура / И. В. Пилатова // Traditional and modern culture: history, actual situation, prospects: materials of the V international scientific conference on September 20-21, 2015 / Vědecko vydavatelské centrum «Sociosféra-CZ». – Prague, 2015. – С. 67–69.
  • Пилатова, И. В. Комплексный подход к исследованию оперного текста: к вопросу о методологии / И. В. Пилатова // Literature and art of the new century : the transformation process and the continuity of traditions: materials of the international scientific conference on January 20-21, 2016 / Vědecko vydavatelské centrum «Sociosféra-CZ». – Prague, 2016. – С. 51–53.
  • Пилатова, И. В. Жанровая трактовка белорусских опер последней трети XX века на национальные исторические сюжеты (на примере творчества Д. Смольского, В. Солтана и А. Бондаренко) / И. В. Пилатова // Literature and art of the new century : the transformation process and the continuity of traditions: materials of the II international scientific conference on January 20-21, 2017 / Vědecko vydavatelské centrum «Sociosféra-CZ». – Prague, 2017. – С. 29–31.
  • Пилатова, И. В. Текстологический анализ как один из методов комплексного подхода к исследованию оперного текста (на примере сравнения редакций оперы Д. Смольского «Сівая легенда» 1978 и 2011 годов) / И. В. Пилатова // Актуальные проблемы мировой художественной культуры: материалы VII международной научной конференции, посвященной памяти профессора У.Д. Розенфельда: в 2-х ч-х, Гродно, 16-17 октября 2014 г. / ГрГУ им. Я. Купалы; отв. за выпуск А.А. Брагина. – Ч. 1. – Гродно, 2015. – С. 248–252.
  • Пилатова, И. В. Оперный текст как музыкально-театральный феномен: методологические аспекты исследования / И. В. Пилатова // В пространстве смыслов: текст и интертекст: Сборник статей по материалам / ПГК им. А. К. Глазунова. – Петрозаводск: Verso, 2016. – С. 365–376.
  • Пилатова, И. В. Интерпретация текста оперы Д. Смольского «Сівая легенда» в одноименном фильме Г. Николаева / И. В. Пилатова // Искусство глазами молодых: материалы VIII Международной (XII Всероссийской) научной конференции студентов, аспирантов и молодых ученых, 14-16 апреля 2016 г. / Красноярский государственный институт искусств. – Красноярск: КГИИ, 2016. – С. 138–141.
  • Пилатова, И. В. Белорусская опера в исследованиях отечественных музыковедов: методологические принципы / И. В. Пилатова // Культура. Наука. Творчество : X Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 12 мая 2016 г. : сб. науч. ст. / БГУКИ, БГАМ, БГАИ. – Минск: БГУКИ, 2016. – Вып. 2. – С. 471–476.
  • Пилатова, И. В., Чихачева, М. М. Традиционное и новое в мелодике вокальных партий в опере В. Солтана «Дзікае паляванне караля Стаха» / И. В. Пилатова // Искусство глазами молодых: материалы IX Международной (XIII Всероссийской) научной конференции студентов, аспирантов и молодых ученых, 29-31 марта 2017 г. / Красноярский государственный институт искусств. – Красноярск: КГИИ, 2017. – С.81–85.
  • Пилатова, И. В. Театральность в музыке оперы Д. Смольского «Сівая легенда» / И. В. Пилатова // Зборнiк дакладаў i тэзiсаў VIII Міжнароднай навукова-практычнай канферэнцыі «Традыцыі і сучасны стан культуры і мастацтваў» (Мiнск, Беларусь, 7–8 верасня 2017 го- да) / гал. рэд. А. І. Лакотка; Цэнтр даследаванняў беларускай культуры, мовы і літаратуры НАН Беларусі. – Мінск : Права і эканоміка, 2018. – С. 345–349.
  • Пилатова, И. В. «Дзікае паляванне караля Стаха» В. Солтана: анализ глубинной структуры оперного текста / И. В. Пилатова // Традыцыі і сучасны стан культуры і мастацтваў : зборнік навуковых артыкулаў. – Минск : Права і эканоміка, 2020. – С. 322–326.
  • Пилатова, И. В. «”Жалобныя спевы” С. Монюшко как образец польской мессы / И. В. Пилатова // Мастацкая прастора Еўропы XIX – пачатку XXI ст. і Станіслаў Манюшка: гісторыя, сучасны стан : зборнік навуковых артыкулаў. – Минск : Беларуская навука, 2021. – С. 176–180.
pic pic pic